Tuesday, February 10, 2009

ERTI CINTA

Kata orang hidup ini begitu indah jika kita ditakdirka bertemu orang yang kita sayang. Namun untuk mencari seseorang yang begitu memahami dan serasi dengan diri bukanlah perkara mudah.

Aku tidak pernah impikan seorang srikandi yang begitu cantik sekali. Apalagi seorang insan yang punya segalanya. Dari hati dan perasaan hinggalah kepada tutur kata dan perbuatan. Sesungguhnya aku redha dengan apa pun seratanNya. Namun jauh di sudut hati ini aku seorang yang memilih. Entah di mana hebatnya diri ini aku sendiri tak tahu. tapi kesempurnaan yang dicari.

Perkenalan aku dengan gadis ini mungkin itulah suratanNya. Mungkin aku hanya mencuba nasib atau memang aku sendiri yang dah gatal untuk beristeri. Aku gagahi juga walaupun aku tahu mungkin aku akan kecewa. Tapi entah macamana hati aku dapat menerima dia seadanya. Aku tidak impikan seorang gadis yang cukup sempurna. tapi cukup untuk memberikan aku kebahgiaan berkeluarga. Benar itu tekadku. Ku lihat dia punya hati yang cukup jujur menerima aku. Apa yang paling membahagiakan aku ialah dikala dia meluahkan perasaannya untuk membina sebuah keluarga yang cukup bahagia. Punya persefahaman dan punya cahaya mata bersama.

Mama, papa menyayangi mama sepenuh hati papa. Walaupun kadangkala papa tak meluahkannya, tapi di sudut hati papa menyatakan mamalah yang paling utama. Tiada kata-kata yang paling indah untuk abang luahkan hanya ingin mengucapkan berbanyak terima kasih kerana sayang pada papa. Semoga hidup kita akan kekal hingga ke akhir hayat. Sayang mama...

No comments: